مشخصات كاندوم مرغوب

شفاف سازي استفاده صحيح ار لوازم جنسي

مشخصات كاندوم مرغوب

 

 

چگونه يك كاندوم خوب بخريم؟ ويژگي‌هاي آن چيست؟

كاندوم‌ها از لاستيك‌ها ساخته شده و رايج ترينِ آن لاتكس است. اگر شما به لاتكس حساسيت داريد، مي‌توانيد كاندوم‌هايي با جنس‌هاي ديگر مانند نيتريل، پلي اورتان و پلي ايزوپرن خريداري كنيد. اين مواد شامل نيتريل، پلي اورتان و پلي ايزوپرن است. ساير كاندوم‌هايي كه از جنس پوست حيوانات و پوست بره هستند، شما را از بيماري‌هاي منتقله از راه جنسي و HIV محافظت نمي‌كند. اين پوست‌هاي جانوري فقط از باردار شدن جلوگيري خواهند كرد. قبل از خريد، برچسب كاندوم‌ها را به دقت بخوانيد تا ببينيد كه در برابر چه چيزي از شما محافظت خواهد كرد. سازمان بهداشت جهاني (WHO) اعلام كرده‌است كه ميزان اثر بخشيِ كاندوم‌هاي غير لاتكسي ۹۵٪ است. اين به آن دليل است كه ميزان پارگي آن‌ها در مقايسه با لاتكس بالاتر است

 

استفاده مجدد از كاندوم؛ پزشكان هشدار مي‌دهند كه اين كار خطرناك است

 

برخي افراد معتقدند كه بهترين كاندوم، كاندومي است كه در بافت‌ها، شكل‌ها، اندازه‌ها و بو هاي منحصر به فرد وجود دارند. كاندوم‌ها مي‌توانند در تاريكي بدرخشند، بوي منحصر به فردي داشته باشند و يا هيچ يك از اين ويژگي‌ها را نداشته‌باشند. كاندوم‌ها همچنين مي‌توانند مكانيسم‌هاي ضد بارداري مانند اسپرم‌كش شوند. اسپرم‌كش در از بين بردن اسپرم بسيار موثر است ( ۷۰-۸۰ درصد). فرقي ندارد كه چه كاندومي مي‌خريد، اما لاتكس و پلاستيك محافظت مشابهي در برابر باردار شدن و بيماري‌هاي منتقله از راه جنسي ايجاد مي‌كنند.

پيدا كردن سايز مناسب بسيار مهم است. اكثر كاندوم‌هاي موجود در بازار، تك سايز هستند. اين بدان معني است كه كاندوم‌ها به طور كلي انعطاف پذير و قابل اتساع هستند. آن‌ها بايد براي اكثر افراد راحت باشند. اگر كاندوم‌ها بيش از حد تنگ باشد، راحت نخواهند بود و شما نمي‌توانيد لذت ببريد. اگر كاندوم بيش از حد بزرگ باشد، اندازه‌ي كوچكتري را امتحان كنيد، اما ممكن است كمي دشوار باشد. توليدكنندگان به ساخت كاندوم تك سايز تمايل دارند، بنابراين پيدا كردن نوع صحيح ممكن است كمي نياز به جستجو داشته‌باشد. شما كاندومِ بيش از حد بزرگ را نمي‌خواهيد زيرا ممكن است در طول رابطه جنسي سر بخورد و جدا شود و بيفتد.

 

بسته‌هاي كاندوم را قبل از خريد بخوانيد و بادقت عمل كنيد. عجله نكنيد و اولين جعبه كاندومي را كه مي‌بينيد، خريداري نكنيد. ببينيد كه آيا كاندوم از شما هم در برابر باردار شدن و هم بيماري‌هاي منتقله از راه جنسي و HIV محافظت مي‌كند. هميشه تاريخ انقضا را بررسي كنيد و قبل از استفاده، مطمئن شويد كه سوراخ نيست.

 

birthcontrol

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.